გაკვეთილის მთავარი თემა
|
წრეწირი და
წრე
|
საგანი/პედაგოგი
|
მათემატიკა/ლეილა მუჯირი
|
სწავლების საფეხური/კლასი
|
დაწყებითი საფეხური მე-6 კლასი
|
მოსწავლეთა პროფილი
|
19 მოსწავლე. განსაკუთრებული საჭიროების მქონე მოსწავლე არ არის.
|
გაკვეთილის მნიშვნელობა/აქტუალობა
|
·
თემის შესწავლისას მოსწავლეები
აღმოაჩენენ, რა თვისებები გააჩნია ერთიდაიმავე წრეწირის რადიუსებს, დიამეტრებს, რა დამოკიდებულებაა მათ შორის.
·
რომელია წრეწირის უდიდესი
ქორდა.
|
გაკვეთილის მიზანი და მისაღწევი შედეგები
|
მათ. VI.9. მოსწავლეს
შეუძლია ფიგურებსა და ფიგურის ელემენტებს შორის მიმართებების დადგენა.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·
აკეთებს დასკვნას სიბრტყეზე წრეწირების ურთიერთგანლაგების
შესახებ, მათ ცენტრებს შორის მანძილისა და რადიუსების გამოყენებით.
·
მოსწავლეებმა გეომეტრიულ ფიგურებს შორის ამოიცნონ წრეწირი.
·
აღწერონ მისი ელემენტები.
მონიშნონ წერტილები წრეწირის შიგნით და გარეთ, წრეწირზე.
·
შეაერთონ ეს წერტილები ცენტრთან.
·
შეადარონ მიღებული მანძილები.
·
იცოდნენ განსხვავება
წრეწირსა და წრეს შორის.
|
წინარე ცოდნა
|
იციან: გეომეტრიული ფიგურები - წერტილი , წრფე , მონაკვეთი , მრავალკუთხედი
- ამოცნობა .
|
შეფასების საგანი და პროცედურები
|
მოსწავლეები ფასდებიან წინასწარ შედგენილი შეფასების სქემის მიხედვით - ჩართულობა
, დ/ს , პრეზენტაცია .
|
გამოყენებული სასწავლო მასალა და ტექნიკური რესურსები
|
თვალსაჩინოება -სხვადასხვა გეომეტრიული ფიგურები,
სახაზავი, ფანქარი, ფარგალი, ცარცი, სახელმძღვანელო.
კომპიუტერი, პროექტორი, ინტერნეტი, ელექტრონული პრეზენტაცია.
|
გაკვეთილის მსვლელობა და მენეჯმენტი
|
გაკვეთილის
A ფაზა-გამოწვევა
აქტივობა 1-მისალმება 1 წთ
აქტივობა 2-საშინაო დავალების ანალიზი. 5 წუთი კითხვები:
1. როგორ
წავიკითხოთ მონაკვეთი 2. თუ შეიძლება გავზომოთ მონაკვეთი, წრფე
3. რა
სახის მრავალკუთხედები იცით.
4.რამდენი გვერდი და რამდენი კუთხე აქვს სამკუთხედს
და ა .შ.
გაკვეთილის B-ფაზა-ცოდნის კონსტრუირება
აქტივობა 3.მასწავლებელი თხოვს ბავშვებს დაფაზე მოცემულ ნახაზებზე გამოიცნონ წრე. შემდეგ ეხმარება
მათ წრეწირის დახაზვაში, აცნობს ტერმინებს,
-რადიუსი, დიამეტრი , ქორდა .ავალებს
მათ დააკვირდნენ რა განსხვავებაა ,წრესა და წრეწირს შორის.
შეადარონ მანძილები:
1. წრეწირზე
მდებარე წერტილებიდან ცენტრამდე
,
2-წრეწირის შიგნით მდებარე წერტილებიდან ცენტრამდე
რადიუსს.
3. წრეწირის
გარეთ მდებარე წერტილებიდან ცენტრამდე
- რადიუსს. -12-წუთი
C-ფაზა -რეფლექსია
აქტივობა-4 კლასს ვყოფ 4 ჯგუფად .1 ჯგუფს ევალება წრეწირზე აღნიშნული
წერტილები შეაერთონ ცენტრთან ,შეადარონ მიღებული მანძილები რადიუსს. 2ჯგუფი-წრეწირის
შიგნით აღებული წერტილები შეაერთონ ცენტრთან , მიღებული მანძილები
შეადარონ რადიუსს. 3-ჯგუფი-წრეწირის გარეთ აღებული წერტილები შეაერთონ ცენტრთან ,
შეადარონ მიღებული მონაკვეთები რადიუსს. მე-4 ჯგუფი დახაზონ სხვადასხვა სიგრძის ქორდები. -12 წუთი
აქტივობა -5 ოთხივე ჯგუფი ახდენს თავისი ნაშრომის
პრეზენტაციას . -8 წუთი
აქტივობა -6 მასწავლებლის დახმარებით მოსწავლეები
ჩამოაყალიბებენ დასკვნებს : ა) წრეწირის
ნებისმიერი წერტილი თანაბრადაა დაშორებული ცენტრიდან ბ) წრეწირის ქორდებს შორის უდიდესია
დიამეტრი , რადიუსზე ორჯერ მეტია. 3- წუთი
აქტივობა -7 საშინაო დავალების მიცემა-2 წუთი.
აქტივობა-8 შეფასება 2-წუთი
|
გაკვეთილის გეგმა
Subscribe to:
Posts (Atom)
No comments:
Post a Comment